lördag 20 januari 2018

Handbollslördag

Idag stod det handboll på schemat. Lillungen C skulle spela i Sköndal och det är alltid roligt att se när hennes lag spelar.
C är som en liten Pitbull, liten och ettrig och väldigt snabb. De spelade två matcher och vann överlägset båda.
Sonen ringde på morgonen och sa att jag kunde åka med dem ifall jag inte hittade.Tss, inte hittade, Det är ju mina hoods!!Vet du inte att jag bodde i Gubbängen sa jag kaxigt till honom. Jaja sa han, är  du kaxig bara för du bott i söderort fick jag till svar. Om jag inte hade hittat hade jag aldrig ringt och frågat om hjälp,ha ha ha . Lite stolthet har man väl ;)

När jag körde dit ( hittade direkt) kom jag ihåg att det låg en kiosk vid Nynäsvägen, typ mittememot Gubbängsfältet, ni vet där de spelar Eken cup, den stora handbollsturneringen. Hursomhelst, den där kiosken sålde lösa cigg till oss skolungar helt galet egentligen,.25 öre ciggen. Ibland blev det cigg och ibland blev det godis.
Det var så länge sen jag var i dessa trakter så jag kände knappt igen mig,men skolan var igenkänd och jag hittade direkt. Knöligt med parkering men det löste sig också.

Emellan matcherna fick jag gå iväg och fixa med parkeringskortet så jag inte fick böter på 2 timmars parkeringen. På väg tillbaka till Hallen hörde jag ett duvkutter av guds nåde. Några duvor satt och hade äktenskapsgräl eller något annat ljudligt inom äktenskapet. De var fyra stycken som samsades så ni kan ju ana hur det lät. När jag sedan lämnade hallen för dagen var det lugnt under taknocken så alla var visst nöjda.

Drog iväg till Farsta efter handbollen och körde förbi där jag jobbade förr, minns ni Avi Hotell? Ett av de mest slitsamma jobb jag haft men samtidigt det allra roligaste tror jag. Jag kan sakna det gänget. Där hade det byggts som en helt ny stad. Hade jag inte vetat var jag var hade jag aldrig hitta till Farsta C. Men sörröh, det gjorde jag.
Gick där och drällde lite bland andra lördagslediga människor. Längtade egentligen hem och ut för att fota i det fina vädret.

Det blev lite lunch sen ut igen. Så vackert ute idag. Fick några bra bilder men inser att jag måste träna på det där med vitbalans och att hålla koll var jag går. Rätt var det är så har jag snurrat bort mig. Jag går där och letar motiv och njuter av allt och så upptäcker jag : Vart är jag??. Brukar inte vara så svårt att lista ut, bara titta upp lite från kameran så  hamnar jag  alltid rätt. Ugglan var inte framme idag, hon satt nog och kollade gamla repriser på tv:n som en annan fotointresserad så trevligt påpekade förra veckan när vi passerade varandra i samma ärende. Dimman svepte in över fälten och det var mycket vackrare än det jag kan förmedla via min bild, men ni fattar.



För övrigt fick jag ihop över 5600 steg idag på min lila fotosafari. Man tänker inte på hur mycket man går när man har annat i huvudet.
Imorgon är en ny dag, få se om brorsan och jag slår våra kloka huvuden ihop igen och går ut i naturen och fotar tillsammans. Hoppas det i alla fall. Han sjöng idag i Globen tror jag, fast det gjorde jag med, i skogen så det så. Ibland krävs det sång när det är så vackert.



Välkommen tillbaka vid senare tillfälle
Ajösss


1 kommentar: